søndag, mars 04, 2007

Studietur

Se for deg en varm sommerdag, med sola som skinner fra en klar himmel. Se for deg ei hengekøye i skyggen av palmetrærne, med ei iskald glasscola, med kondensdråper utenpå, står klar til å drikkes.

OK. Se for deg at du "tøffer" ut på sjøen i båden. Du hører den koselige duren fra motoren. Foran deg ligger en deilig sommerdag på sjøen. Du skal ikke gjøre annet enn å bade, spise og kose deg. Livet kan knapt bli bedre!

Det er lov å drømme seg bort fra slaps og kulde i Norge. Vi har brukt "vinterferien" på studietur til Barra Grande som ligger 6 mil humpete jord vei nord for Itacaré (hvor vi studerer).Her har vært på båttur, med innlagt livredningskurs. Vi har spilt mye volleyball og slappet av i hengekøya utenfor leiligheten. Kort fortalt vi har hatt en veldig fin studietur! Desverre ble Tor Arne syk siste kvelden/natta. Han har derfor blitt igjen sammen med studiekoordinatoren vår og ei klassevenninne som heller ikke var i toppform. Vi venter de hjem igjen nå i kveld og håper at Tor er tilbake i slag.

I natt hadde jeg også besøk av en ubuden gjest på rommet til meg å Tor. Ca. kl 05. våknet jeg, og fikk en fornemmelse av at det var noen i rommet. Jeg strekte hånden ut i mørket og støtte borti en person. Jeg skrudde på lyset og det viste seg å være en mann i 20-30 årene som var på jakt etter penger eller noe sånt. Han ble lettere skremt når han fikk se en lys våken nordmann sitte i senga ved siden av ham. Etter en kort samtale på portugisisk som jeg ikke skjønte noenting av, så ba jeg han høflig om å forlate rommet uten å ta med seg noenting. Og mannen forsvant tomhendt ut i mørket. Tilbake på rommet sto jeg, litt forfjamset å lurte egentlig litt på hva som akkurat hadde skjedd.

I dag hadde meg å Tobben tilbrakt dagen på Tiririca, ei strand kjent blant surfere for gode bølger. Tobben fikk forsøkt seg på surfebrettet sitt, mens jeg slappet av i sola. Etter noen velfortjente timer på stranda, tok vi oss litt mat før vi satte kursen for Pousadaen vår (Pousada=hotell/gjestehus).

I morgen begynner skoledagen for fullt igjen. Noen (meg inkludert) skal ha våre første surfetimer, mens andre halvdel av gruppa bruker dagen til volleyball og capoeira. Den neste uken blir nok ganske hektisk, med mange timer og oppgave som skal skrives. Men alt i alt så kan vi jo ikke akkurat klage...:-)

Har forresten lagt ut noen flere bilder.

Kos dere hjemme i vinter Norge!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Håper virkelig dere vet å kose dere, gutter! Her hjemme fins det ikke farger, alt er grått og hvitt og det er vått overalt. Tobben kan sikkert fortelle mer når han kommer tilbake igjen etter politiprøvene:)

Gøy med bilder! Og jeg er ikke misunnelig, ikke i det hele tatt...

Anonym sa...

Dere ser ut som om dere koser dere ja! Her hjemme smelter snøen som aldri før og regnet siler ned. Det er deilig! Bildene var gøye og sjå.. Venter i spenning på et videoklipp, hvis det kommer??

Og, Bjørn Stian?? Henger du mye på denne siden? Du er nesten først ute hver gang..

Anonym sa...

oj!Hørte rykter om ny update fra dere..Fine bilder! Håper du er i bedre form tor arne?!

nå kan jeg meddele at en polo er min, ganske digg:)
Veldig bra ting med sånn blogg, gøy å lese det dere skriver!kos dere videre!
Merethe:)

Anonym sa...

Hei!!!

Det høres så sykt diggg ut.... i otsetning til Bjørn Stian så innrømmer jeg gladlig at jeg er misunnelig på dere!!! Høres veldig digg ut.
Håper du er frisk og rask igjen Tor Arne!
Gunnlaug

Anonym sa...

Hei Gutter!

Knall gøy å følge med dere..
Nyt livet og opplev masse!!! skikkelig misunnelig!! Blir heilt dårlig av å se bilder... Kooos dere glugg!
Lykke til på opptaksprøven til Politi Tobben(når den tid kommer).

God bedring Tor Arne!

Mette :)

Bjørn Stian sa...

Jeg liker å være først i løypa, Anders. Bare sånn jeg er. Først og fremst...

Anonym sa...

Greit. Førstemann til neste post på denne fantastiske bloggen!

Jeg knuser deg slik United knuser Lille i kveld!

Anonym sa...

:)heia...
virker som dere koser dere:)
Alt bra,Snorre??
nå drar jeg til Rio til tirsdag:)
hvor langt bor dere fra rio??
klem Maren

Anonym sa...

:)heia...
virker som dere koser dere:)
Alt bra,Snorre??
nå drar jeg til Rio til tirsdag:)
hvor langt bor dere fra rio??
klem Maren

Anonym sa...

:)heia...
virker som dere koser dere:)
Alt bra,Snorre??
nå drar jeg til Rio til tirsdag:)
hvor langt bor dere fra rio??
klem Maren

Anonym sa...

:)heia...
virker som dere koser dere:)
Alt bra,Snorre??
nå drar jeg til Rio til tirsdag:)
hvor langt bor dere fra rio??
klem Maren

Anonym sa...

gøy å høre at dere har det bra!!! kos dere masse og nyt livet!!! her hjemme er det som dere sikkert vet...... masse snø..... oppgave skriving og eksamen lesning.... festlig!!! men så gleder vi oss til ei herlig påske!!
Richard

Anonym sa...

Hei gutter!!

For et LIV dere lever!! Kan`ke bli bedre nesten! KOOOOOOOS DERE!!!! Her hjemme er det idag overskya. Regna til morgenen. Snøen er nesten borte i oslo by, men her i kr.sand er det litt større fonner. Jeg er hjemme i helga skjønner dere...

Gøy å se bilder og lese hva som skjer med dere. Keep us updated!

kari

Anonym sa...

Alt er bra. Er en god avstand fra Rio til oss ja...27 timer i buss....God tur!
Snorre

Svein sa...

Kari: Ja vi koser oss her i sør:) Veldig fjernt med snø og vinter her akkurat nå. Kos deg med vinter hjemme i Norge.
Richard: Gleder oss til påska her også. Tror det blir surfeferie og avslapping for vår del, men kommer nok til å savne hyttetur med taco. Skal dere til Danmark i år? Andre planer?
Stian og Anders: Setter pris på at dere er ivrige til å besøke bloggen vår.
Maren: Kos deg i Rio!!

Anonym sa...

Hei gutta boys:)dere kan bare glemme å klage over den ENE oppgaven som skal leveres. Det finnes ingen sympati fra regntunge Oslo...
Lykke til med brunfargen. Ps; ikke glem at en time i solarium på Sun point er like effektivt som 3 måneder på stranda i Brasil;) Nyt livet og slå løs håret...
Hugs and kisses Ane Therese, Cathrine og Lene

Svein sa...

Klager ikke vi:)Prøver bare å få fram at vi faktisk studerer her og ikke er på ferie. Men skal ikke nekte for at det er ett "greit" studie vi tar. Foretrekker forresten 3 måneder i Brasil fremfor en time på Sun Point! Kos dere med vinter:)