torsdag, mars 29, 2007

Onsdag 28.03.2007

Ei stund siden forrige post nå. Så tenkte jeg kunne fortelle litt om hvordan en vanlig dag for oss her nede foreløper. Så derfor:

Dagen i dag:

06.00: Klokka ringer alt for tidlig, vi slumrer i nesten 30 minutter før vi kommer på at vi har ansvaret for at volleyballnettene er oppe kl 07.00

07.00: Nettet henger klart på bystranda. Vi er klare for ei nesten 2 timer lang voplleyballøkt før frokost. En fin start på dagen.

Etter volleyballen er det klart for frokost. Begynner å bli ganske lei den nå. Den består av "grovt brød" er ikke særlig grovt, men tørt. Små baguetter, med ost og skinke og noen dager eggerøre. Yoghurt, ikke like god som tines, og en form for müsli. Ellers vann, juicer av diverse merkelige slag og ett par forskjellige frukter, ofte ananas, vannmelom eller banan. Har i tillegg ett toastjern til disposisjon.

Når forkosten var vel fordøyd, sto ei kort planlegging av påsketuren på planen vår. Turen går til ei øy litt lengre nordover, satser på at det blir bra.

Ca. kl 11.00 går turen til Praia de Tiririca. Itacaré's svar på paradisbukta. Her er byens beste surfere ofte å se. De lokale strandselgerene var på hugget i dag, så ente opp med strandstol, cola og is. Godt fornøyd med både sol og vann la vi turen hjemover for å gjøre oss klare til dagens 2. volleyballøkt. Denne er riktig nok av den frivillige sorten. Vi er 3 elever pluss 2 forelesere/lærere som skal spille.

Kl. 14.00 er vi klare på bystranda igjen etter en kjapp lunsj hos det lokale Dampbageriet. Sola står høyt på himmelen og minst 40 grader pluss, gjør sitt til at den hvite sanden brenner under føttene. Holder på til kl blir nærmere halv fire.

Etter en kald, deilig avkjølende dusj er det klart for Capoeira trening. I dag ble den lagt til Praia de Resende, ei anna lokal paradispunkt, la oss kalle den for Blomma. I blomma trente vi Capoeira i halv annen time. Etterpå ble det en velfortjent dukkert i blommas klare vann.

I kveld har vi feira bursdag, den besto av en bedre middag ute, indrefilet for min del, og ett besøk på den lokale Mamma Mia. Var ikke helt heldig i iskulevalget mitt i dag, da 3 av 4 kuler ble bomkjøp. For satse litt safere neste gang.

Etter middag og dessert forsøkte jeg å plukke opp det nye surfebrettet mitt på surfesjappa, men de hadde selvfølgelig tatt en tidlig kveld. Har ikke alltid oppe på faste tider her i Brasil.

Det er stort sett det jeg har gjort i dag, en dag som må sies å ha vært meget bra. I morgen står surfing på ei strand utenfor byen på programmet. Gleder meg til det!

Ha det bra i Norge og ha en riktig god påskeferie.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Se det ja, da var visst jeg først. Gøy å høre fra dere igjen:)

Anonym sa...

Neei, da ble jeg nummer to..
Pallplass ihvertfall..!
Godt å se at dere har det bra boys.
Nå er det faktisk sommervær her hjemme også, til tider!
Stå på videre og surf mye.

Bjørn Stian sa...

Henge... Har ikke lest posten deres enda, måtte kommentere først...Men det skal legges til at jeg gleder meg til å lese!

God påske der nede!

Bjørn Stian sa...

Og du har vel ikke bursdag enda, vel? Ække før i april det, men gratulerer på forskudd:)

Anonym sa...

God påske alle sammen! Skulle gjerne vært med på den surfinga...

Hilde sa...

Kjære bror!
Siden jeg drar på hytta om noen dager er jeg redd jeg skal glemme å ønske deg en fin bursdag. Derfor passer jeg på å gjøre det i god tid.
Så gratulerer masse med dagen på mandag, og gaven må du for all del ikke åpne før du faktisk fyller år.

Ellers må dere ha en fin påske i sola og surfe mye!

Hejdå!

Anonym sa...

Heisann gutter.. Har fulgt spennende med på bloggen deres, gøy å se at dere koser dere gløgg ihjel.. Fortsett med det.. Ha ei fin påskehøytid, skal prøve å få gått litt på ski i alle fall..

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen i går, Svein!! Håper du har fått feiret med like mye beachvolley, capoeria og bølgesurf som det ser ut som du gjør hver dag :D blir kult å få skikkelig fremvisning/instruksjon til sommeren!

Svein sa...

Takk for gratualsjoner. Hvis noen skulle ha forsoek aa naa meg paa mobilen saa setter jeg stor pris paa det, men har mistet/blitt frastjaalet mobilen min i begynnelsen av februar, saa har desverre ikke mulighet for aa svare noen av dere...

Du skal faa full instruksjon til sommeren Jon Arild:D

Naa er vi paa paaskeferie paa ei ferieoey som er utrolig idyllisk. Men faar ikke den store paaskestemninga her.

Vi lander forresten 22.mai i Norge. Gleder oss til aa treffe alle igjen. I mellomtida skal vi nyte sommer, sol og boelger saa godt vi kan.

Ha ei fortsatt god paaske alle sammen!

Anonym sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd! Håper du hadde en bra bursdag! :) Line, Elin, Kristin, Richard og jeg sendte bursdagsmelding fra Danmark, men den har du tydeligvis ikke mottatt. God påske videre!

Anonym sa...

Hei Svein gratulerer med dagen på etter skudd fra alle åkke på moisund eg he burstaf 14 april

Anonym sa...

hei sveis!!! ja, som hanne sier, så husket vi på deg, da du fyllllte år!!! vi feiret med måte, men papp dukken av deg, ble ikke helt det samme!!!.... men du sitter ferskt i minnet vårt!! kos dere masse..... skulle gjerne surfet litt.... snakkes... gleder meg til dere kommer hjem.... RIchard

Anonym sa...

har dere sovna??